NIEUW, BAANBREKEND EN ROTTERDAMS
Deze zomer stopt de stichting met haar werkzaamheden. Wij bedanken alle betrokkenen voor hun tomeloze inzet en wensen iedereeen een gezonde en mooie zomer toe.
Taal voor Mekaar zorgt voor 1-op-1 bijles op basisscholen om kinderen met een taalachterstand gelijkere kansen te bieden in onze samenleving. Dit is ons maatschappelijke doel. Begrijpend lezen is de grote favoriet.
Met de speciaal ontwikkelde FAST®- methode pakken wij taalachterstand op jonge leeftijd aan. Samen met door ons getrainde vrijwillige begeleiders werken we na schooltijd 1-op-1 op Rotterdamse basisscholen. De school selecteert de kinderen en we werken stapsgewijs in een veilige en vertrouwde omgeving. Zo bouwen we niet alleen aan taal, maar ook aan motivatie, zelfvertrouwen en zelfredzaamheid.
Onze kracht
-
We bereiken de Rotterdamse kinderen die het nodig hebben.
-
We werken op grote schaal met 1-op-1 begeleiding.
-
We werven en trainen de tutoren.
-
Onze methode is bewezen effectief.
-
We ondersteunen en ontzorgen de scholen en leerkrachten.
Taal als succesfactor
Taal is één van de belangrijkste componenten voor succes in een maatschappij. Taal voor Mekaar hecht grote waarde aan diversiteit en inclusiviteit. Om een goed taalprogramma breed toegankelijk te maken hebben we het zo ontwikkeld, dat we het onderwijs ondersteunen en de kinderen persoonlijke aandacht krijgen. Door te werken met een uiteenlopend team van vrijwilligers brengen wij ook verschillende Rotterdammers samen. Zo dragen we positief bij aan onze samenleving en onze toekomst.
Maatschappelijke partners
Wij zijn sociaal ondernemers en werken zonder winstoogmerk. Dankzij de steun van fondsen en vrijwillige tutoren kunnen wij onze tarieven voor scholen zeer laag houden. Tevens hebben we meerdere samenwerkingen opgebouwd met gerenommeerde Rotterdamse instituten. Samen zetten we kinderen met een taalachterstand in hun kracht!
Stichting Taal voor Mekaar | KvK 66031761 | IBAN NL66TRIO0777877546
Nieuws
03-03-2016 18:59
https://www.nu.nl/algemeen/4223993/zorgen-in-kamer-groeiende-kloof-allochtonen-en-autochtonen.html
18-02-2016 08:58
Blogcollectief Onderzoek Onderwijs
onderzoekonderwijs.net/2014/05/19/gert-biesta-over-het-prachtige-risico-van-onderwijs/